Kraamverzorgende die met pasgeborene omgaan horen mijns inziens ook gevaccineerd te worden. Toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee. Hoort helemaal niet. Ze mogen het zelf bepalen. Volgens de grondwet heb je nog altijd recht op zelf bepalen wat je met je lichaam laat doen. Artikel 11 van de grondwet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar staat die "Wet van Hypocratis" volgens mij ben je in verwarring met de "De eed van hippocratis" en die is er voor Artsen / Doktoren; niet voor kraamverzorgenden.
http://www.beroepshoudingindezorg.nl/page1/page2/artseneed2.html
Maar ook Artsen kunnen niet verplicht worden zich te laten vaccineren.
de hulp is idd niet verplicht om zich te inenten,

jij mag wel aangeven dat je liever een hulp hebt die wel is ingeent, mischien kan je dan wel een andere hulp krijgen
14 jaar geleden
Het is geen wet van moeten, maar ik ben het met je eens dat het wel verstandig is. Het is volgens mij zuurder om achteraf te moeten zeggen: 'Shit had ik maar', dan 'Tja, het heeft niet veel geholpen.'.

Het blijft buiten kijf, dat je wanneer je drager bent, je nog steeds het kunt overdragen, maar wanneer je lichaam anti-lichamen heeft aangemaakt je minder lang drager bent en zelf geen ernstige langdurige gevolgen ondervindt.

Ieder is vrij hierin, maar ik heb zojuist een collega naar huis zien gaan, waarvan de vrouw Mex. Griep is gedecteerd, kind heeft net longontsteking opgelopen en ze hebben kort tevoor besloten de twee jarige geen prik te laten geven.......Dan voel je je als ouder volgens mij dubbel vervelend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze vallen inderdaad binnen de risicogroep, alleen zijn ze uiteraard baas over eigen lichaam....