Ja, dit is wel realistisch, omdat deze partijen weten, dat er geen goede alternatieven meer zijn, om een coalitie te kunnen vormen. De burgers dan maar opnieuw naar de stembus laten gaan is ook geen goed alternatief. Zorgt er niet voor dat de burger meer vertrouwen in de politiek krijgt. Bovendien is het dan maar de vraag, of de uitkomst dan wel meer werkbaar zal zijn.

VVD, CDA en PVV pakken daarom nu, ondanks protesten uit allerlei hoeken hun verantwoordelijkheid en zorgen er voor dat Nederland een nieuwe regering krijgt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
de burgers niet opnieuw naar de stembus gaan vond ik een goed punt

Andere antwoorden (7)

Ja dat is wel realistisch, gezien de geestdrift waarmee de partijen in het overleg blijven. Of het een verstandig akkoord is? Dat denk ik niet omdat het op drijfzand gebaseerd is en dus geen lang leven beschoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn opzicht is de kans op een akkoord flinterdun.
CDA heeft laten zien bijzonder weinig animo en vertrouwen te hebben in een regeerakkoord.

Het feit dat er geheime gesprekken zijn met SGP laat ook zien dat ze er met de huidige 3 partijen niet uitkomen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas bestaat die kans wèl..Maar de kans van slagen van zo'n kabinet is vrijwel gelijk aan nihil.

We kunnen dus bij voorbaat al speken van 'verloren tijd en moeite'

Heel lang geleden las ik de uitspraak: 'Afspraken maken met het cda is moeilijker een scheet met een netje vangen'

Ik vrees dat er nu nòg zo'n partner bij aan het komen is..de pvv..

Groet,

Ton

Toegevoegd na 1 minuut:
Speken moet zijn: spreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De VVD wilt dolgraag een premier leveren, ook al lukt de coalitievorming allang niet meer voor de gewenste / beloofde 1 juli (Rutte)
Er is de VVD veel aan gelegen een succes te behalen en de onderhandelingen positief af te ronden, maar....een Tweede Kamer meerderheid -al dan niet met gedoogsteun van de PVV- wordt wel heel twijfelachtig, om over de steun van de Eerste Kamer maar te zwijgen.

Als het al lukt -met een verdeeld CDA- hou ik het op een kortstondig verstandshuwelijk, met uiteindelijke, vervroegde verkeizingen.

Realistisch: hmm ? Kortstondig misschien, op termijn NEE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, lijkt me niet. Het wordt namelijk heel onstabiel. Niemand wil echter de zwarte piet krijgen. Dus CDA zoekt een weg om PVV en VVD de schuld te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow ja hoor, ze gaan op een gegeven moment een akkoord aan omdat ze wel moeten, maar eigenlijk is het niet mogelijk, aangezien cda maar 1 functie heeft in deze formatie en dat is om ervoor te zorgen dat het niet lang standhoudt.
ze zijn met iets begonnen maar ze weten nu al dat het niets wordt.
ook al vormen ze zich, het kabinet zal snel weer in mekaar storten en dan krijgen we WEER nieuwe verkiezingen. . yej
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is inmiddels ingehaald door de realiteit... De KANS was er wel, alleen is het niet gelukt.
We beginnen weer helemaal opnieuw.